ÚvodBlogPrůzkum: Pozdní proplacení faktury zažilo 89 procent podnikatelů
13. září 2017 | Rubriky: Blog | Pojištění občanů | Aktuality
S pozdním proplacením faktury se setkalo 89 procent tuzemských podnikatelů. Každý pátý zažil situaci, kdy jeho faktura nebyla proplacena vůbec. Zhruba 35 procent z nich takovou situaci řeší žalobou a 17 procent se snaží o kompromisní dohodu. Vyplývá to z průzkumu agentury Ipsos, jehož výsledky má ČTK k dispozici.
Každý desátý respondent neuhrazené faktury kvůli právní komplikovanosti podle průzkumu vůbec neřeší a raději se smíří se ztrátou. "Z průzkumu vyplývá také to, že podnikatelé následnému vymáhání svých pohledávek věnují spoustu času a energie. Tři čtvrtiny podnikatelů kontaktují své odběratele telefonicky, 60 procent posílá upomínky e-mailem. Více než třetina je připravená obrátit se v případě problémů na právníky, což znamená další náklad," uvedl Tomáš Macků z Ipsosu.
Makléřská pojišťovací společnost Insia ve spolupráci s ČSOB Pojišťovnou nabízí od září pojištění proti nezaplacení transakcí, které podnikatelé považují za rizikové. Toto pojištění jednotlivých faktur, které je určeno především menším a středním podnikatelům a živnostníkům, dosud v ČR nebylo. Vztahuje se na nezaplacení faktury odběratelem z důvodu vyhlášení jeho úpadku, platební neschopnosti či neochoty fakturu zaplatit.
Co k tomu dodal Ivan Špirakus, generální ředitel společnosti INSIA a.s. se můžete dočíst v celém článku na stránkách Blesk.cz.
Zdroj: blesk.cz