ÚvodBlog„Splatnost faktury“ – pojem nebo mýtus?
12. května 2017 | Rubriky: Blog | Pojištění firem | INSIA lidé a trendy
Je datum splatnosti jen jakýsi mýtus, kterému se čeští odběratelé vysmívají nebo je to pojem, který poukazuje na jednu ze základních zásad „zdravého“ obchodního vztahu?
Společnost IPSOS se dotazovala, v první polovině roku 2017, cca 305 podnikatelů (60 OSVČ a 245 firem), jak řeší problémy s fakturami?
Průzkum ukázal, že 89% domácích podnikatelů se někdy setkalo s tím, že faktura vystavěná jejich B2B klientům nebyla proplacena včas (v případě OSVČ má 78% dotázaných s touto situací zkušeností, u firem do 50 zaměstnanců pak 92%). Což znamená, že zkušenost s pozdním proplacením faktur má 9 z 10 malých firem.
Každý pátý podnikatel se např. setkal se situací, kdy jeho faktura nebyla vyplacena vůbec . Tyto případy řeší zhruba 35% domácích podnikatelů žalobou, 17% pak snahou o kompromisní dohodu.
Zajímavé je, že každý desátý respondent neúčtované faktury z důvodu právní komplikovanosti vůbec neřeší a raději se vyrovná ztrátě.
Další informace a zajímavosti vyplývající z výzkumu se můžete dozvědět přímo na blogu PojištěnéFaktury.cz.