ÚvodO INSIAAktualityČeská pojišťovna chce zpět tržní podíl, dá na to miliardu korun

Česká pojišťovna chce zpět tržní podíl, dá na to miliardu korun

7. října 2011 | Rubriky: Aktuality

zdroj: Hospodářské noviny

Firma má nové logo a v listopadu chystá skokový nárůst poboček. Cílem investice je návrat k tržnímu podílu kolem 30 procent.

Je to pokus, jak zvrátit nepříznivý vývoj. Česká pojišťovna, v tržbách dosud jednička mezi tuzemskými pojišťovnami, chce posílit tržní podíl a hodlá na do roku 2013 investovat přes jednu miliardu korun. Novou ambici provází změna loga, které firma včera zveřejnila.

"Naším cílem je, abychom během následujících let stabilizovali podíl na trhu a začali opět růst směrem k 30procentnímu tržnímu podílu," řekl generální ředitel pojišťovny Pavel Řehák.

Jednička trhu v útlumu

Na celkovém objemu předepsaného pojistného v Česku se firma s částkou 16,6 miliardy za první pololetí podílela už jen 22,4 procenta. Meziročně jí tržby propadly o šest procent, zatímco největším konkurentům Kooperativě a Allianz rostly. Ještě před třemi lety přitom podíl České pojišťovny dosahoval třicet procent.

Nejbližší viditelná změna se odehraje v pobočkové síti. Jak HN potvrdil šéf komunikace společnosti Jan Hainz, v listopadu dojde ke skokovému zvýšení počtu poboček, kterých má firma kolem sedmi set. "Půjde o zcela nový typ," dodal Hainz bez dalších podrobností. I stávající síť ale postupně změní vzhled a způsob obsluhy. Některé pobočky se přestěhují.

Nejpodstatnější změna se ale má odehrát v nabídce služeb, jejichž obsah si zatím Česká pojišťovna nechává pro sebe. Výjimkou je nové povinné ručení s garancí pevné ceny po dobu tří let, které začne prodávat příští týden. Řidiči k němu dostanou chytrý telefon Samsung Galaxy Mini s aplikací, jak postupovat po nehodě.

Konkurenti postup České pojišťovny nekomentují. "Její novou strategii neznám. O úspěchu teď ale nejvíc rozhoduje dobrá zkušenost klientů při likvidaci škody, s chytrými mobily je to marketingový tah," říká šéf Kooperativy Martin Diviš.

Podle expertů je Česká pojišťovna typickým příkladem velké firmy, která usnula na vavřínech a ztratila schopnost rychle reagovat. Řehák stojí v jejím čele přes rok. V pololetí firma reportovala například v povinném ručení meziročně další pokles - o 14 procent.

"Od jara jsou ve firmě patrné snahy to změnit. Zda se to podaří, to uvidíme nejdříve za půl roku," říká Ivan Špirakus, místopředsedy Asociace českých pojišťovacích makléřů. Od jejího kroku se dá i tak čekat zesílení konkurence, což by se mělo promítnout do výhodnějších cen služeb.

Podle Špirakuse může nová ambice souviset i se spekulacemi, že PPF, která vlastní 49 procent v pojišťovacím holdingu Generali PPF ovládajícím Českou pojišťovnu, chce tento podíl co nejlépe prodat. A to ještě před rokem 2014, kdy může PPF uplatnit opci na prodej podílu italskému partnerovi.

BESsBESs

Mluvčí PPF Milan Tománek minulý týden uvedl, že dohoda není na pořadu dne a přednost mají společné aktivity v Rusku.

Sdílejte článek

Sledujte INSIA na sociálních sítích

Facebook LinkedIn